ویرایش محتوا

معلومات عنا

يجب أن نوضح لك كيف ولدت جميع الأطفال هذه الفكرة الخاطئة عن التنديد بالملذات والثناء على الألم ، وسأعطيك حسابات كاملة خارج النظام والتفسير يجب أن نوضح لك كيف ولدت جميع الأطفال هذه الفكرة الخاطئة عن التنديد

معلومات الاتصال

مراحل درمان ریشه – Root Canal Therapy

  • خانه
  • -
  • عمومی
  • -
  • مراحل درمان ریشه – Root Canal Therapy
 مراحل درمان ریشه – Root Canal Therapy

مراحل درمان ریشه – Root Canal Therapy


در اینجا قصد داریم تا به زبان ساده مختصری در مورد مراحل درمان ریشه صحبت کنیم.
مرحله اول:

گام اول در روت کانال، برداشتن کامل بافت‌های پوسیده دندان و دسترسی به محوطه عصب ناحیه تاجی دندان است.
مرحله دوم:

مرحله دوم، وارد شدن به کانالهای عصبی داخل ریشه و پاکسازی کامل آن فضا به وسیله ابزار مخصوصی است که برای این کار طراحی شده؛ و سپس شستشوی مرتب کانال ریشه دندان با محلول‌های ضد عفونی کننده.
مرحله سوم:
در این مرحله فضای آماده شده داخل ریشه، با ماده ای که به همین منظور ساخته شده پر می شود.
پس از اتمام مراحل فوق تاج دندان به وسیله مواد ترمیمی پر می شود.
در برخی از موارد که پیچیدگی کانالهای ریشه زیاد نباشد و دندان عفونی نباشد، می توان تمام مراحل سه گانه فوق را در یک جلسه انجام داد و ترمیم تاج را به جلسه دوم موکول کرد؛ ولی در دندان‌هایی که سابقه عفونت داشته باشد بطوری که بیمار ناچار به استفاده از آنتی بیوتیک شده باشد یا در شرایطی که دندانپزشک پس از باز کردن عصب ( پالپ ) دندان متوجه پتانسیل بروز عفونت در آینده شود، بهتر است درمان ریشه در دو مرحله انجام شود و بین جلسات درمانی، در داخل ریشه از خمیرهای ضد عفونی کننده استفاده شود که باید حداقل بین ۱۰ تا ۱۴ روز در ریشه باقی بماند و سپس مرحله پر کردن ریشه انجام شود.
پس از اتمام مراحل درمان ریشه نوبت به پر کردن تاج دندان می رسد. بدیهی است در دندانهای روت کانال شده، بخش بزرگی از ساختار دندان در اثر پوسیدگی از بین رفته است؛ بنابر‌این جایگزینی آن با مواد دندانی از از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.
در برخی از دندانها برای نگهداری ماد در داخل دندان نیازمند استفاده از پین در داخل ریشه دندان هستیم.
گاهی ساختار باقیمانده دندان آنقدر ضعیف است که نمی توان فقط با پین و ماده ترمیمی دندان را ترمیم کرد؛ در این شرایط بیمار جهت قرار دادن روکشهای چینی به متخصص پروتزهای دندانی ارجاع می شود.
در اینجاست که اهمیت مراجعه زود هنگام به دندانپزشک مشخص می‌شود. اگر شما ویزیت های منظم شش ماهه یا یک ساله را در برنامه خود قرار دهید، با تشخیص زود هنگام پوسیدگی دندان هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی خواهد شد؛ چرا که یک پوسیدگی ساده با یک جلسه درمانی و با قیمت یک سوم یا حتی یک پنجم قیمت دندانی که نیازمند درمان ریشه است، درمان خواهد شد.

برای دریافت
جدیدترین روشهای درمان

***

مرکز دندان پزشکی باران در سال 1390 با رویکردی درمان محور در زمینه خدمات سلامت و درمان دهان و دندان تاسیس شد ، این مرکز در حال حاضر در زمینه درمان ریشه ، ارتودنسی و ایمپلنت به همراه زیرشاخه های مرتبط در حال خدمت رسانی به شهروندان گرامی میباشد. قطعا ارایه بهترین کیفیت درمان به همراه تعرفه ای مناسب حق مراجعه کنندگان عزیز به این مرکز میباشد.

ساعت پذیرش

شنبه : 15.00 - 20.00
یکشنبه : 15.00 - 20.00
دوشنبه : 15.00 - 20.00
سه شنبه : 15.00 - 20.00
چهارشنبه : 15.00 - 20.00